Veelgestelde vragen

Vul je mandje waar en wanneer het jou uitkomt.
Wij verzamelen je CRU-producten met zorg op onze markt. Je kan ze zelf afhalen op onze markt en ter plaatse afrekenen, of je kan ze laten thuisleveren. In dat geval sturen we je via mail een betaaluitnodiging.

Waar en wanneer afhalen?

We zetten graag je CRU-producten voor je klaar voor afhaling op onze markt. Als je je reservatie doorstuurt voor 12 u ’s middags, kan je je producten de volgende dag afhalen, ter plaatse afrekenen en snel weer vertrekken. Voor deze service vragen we geen extra kost.

Tot waar kan ik laten leveren? 

Wil je graag je boodschappen thuis geleverd? Geen probleem! We leveren ook aan huis en dit binnen een straal rond onze markt. Hiervoor wordt een extra servicekost van €15 gerekend. Bekijk het onderdeel "Alles over aanhuisleveringen" om te weten tot waar onze aanhuisleveringen mogelijk zijn.

Staat een van de producten die je wilt bestellen in het grijs? 
Dit wil zeggen dat de stock van deze producten in jouw markt is uitgeput of dat deze enkel beschikbaar zijn in een van onze andere markten.

Als je je producten wil laten klaarzetten, hebben we je klantgegevens nodig. Klik bovenaan op ‘Inloggen’. Ben je nog niet geregistreerd als CRU-klant? Dan kan je hier je gegevens invullen.

Registreren als nieuwe klant
Klik bovenaan op Inloggen / Registreren en geef je gegevens in.
Heb je een CRU-kaart? Geef ook het nummer van de kaart in.
Heb je nog geen CRU-kaart? We bezorgen er één op onze markt of bij je levering.

Login of wachtwoord vergeten? 
Heb je (nog) geen wachtwoord, ben je het vergeten of lukt aanmelden niet? 
Klik bovenaan op ‘Aanmelden’. In het aanmeldvenster links klik je op "Wachtwoord Vergeten’.
Vul je e-mailadres in. Je ontvangt daarna een e-mail met een link met je login waarmee je jouw wachtwoord opnieuw instelt.
Geen e-mail ontvangen? Kijk voor de zekerheid ook in je folder met ongewenste e-mails.
Kennen we jouw e-mailadres nog niet, registreer je dan eerst als nieuwe klant. 

Mijn favorieten
Bij elk product staat een hartje in de rechter bovenhoek. Als je hierop klikt komt je product in je favorieten lijst te staan die je kan terugvinden rechts van boven bij je inloggegevens. Hier worden jouw favoriete producten weergegeven per metier.
Als een van jouw favoriete producten niet meer in ons assortiment zit zal deze hier ook niet meer verschijenen, komt deze terug in ons assortiment dan staat je favoriete product terug in de lijst.
Zo kan je je favoriete producten snel en makkelijk toevoegen aan je winkelmandje.
Je kan de producten verwijderen uit “mijn favorieten” door op het vuilbakje te klikken. De producten verdwijnen uit de lijst de volgende keer dat je hier op komt.

Mijn reservaties
Hier vind je een overzicht van al je geplaatste bestellingen.

Mijn gegevens
Je kan je gegevens snel en makkelijk aanpassen via “mijn gegevens”.
Daarna klik je op “je gegevens bijwerken” en worden de veranderingen opgeslagen.
Indien je je klantenkaartnummer wil wijzigen, kan je ons altijd een mailtje sturen en passen wij het voor jou aan.

Aanmelden met Xtra?
Hoewel CRU deel uitmaakt van Colruyt Group, kan je voorlopig nog niet aanmelden met je Xtra-login.
Bij CRU hebben we een eigen CRU-kaart.

Ik heb al een account op CRU.be maar kan niet aanmelden op de webshop.

Momenteel zijn er enkele configuratieproblemen van onze website naar onze webshop. Hierdoor kunnen bepaalde e-mailadressen die reeds geactiveerd zijn op onze website, niet aanloggen op onze webshop. We zijn ons bewust van dit probleem en lossen dit zo snel mogelijk op.

Wil je graag een reservatie of bestelling doorgeven? Stuur dan zeker een mailtje rechtstreeks naar onze markt:  gent@cru.be / overijse@cru.be / groenplaats@cru.be. We hopen het probleem te hebben opgelost voor je volgende bestelling of reservatie. Probeer dan zeker opnieuw eens in te loggen.Onze excuses voor dit ongemak, en alvast bedankt voor je begrip.

Mijn password reset werkt niet
Momenteel kan ons systeem de password reset van bepaalde e-mailadressen niet verwerken. We zijn ons bewust van dit probleem en lossen dit zo snel mogelijk op.

Wil je graag een bestelling of reservatie doorgeven? Stuur dan zeker een mailtje rechtstreeks naar onze markt:  gent@cru.be / overijse@cru.be / groenplaats@cru.be.
We hopen het probleem te hebben opgelost voor je volgende bestelling of reservatie. Probeer dan zeker opnieuw eens in te loggen.
Onze excuses voor dit ongemak, en alvast bedankt voor je begrip.


Login of wachtwoord vergeten? 
Heb je (nog) geen wachtwoord, ben je het vergeten of lukt aanmelden niet? 
Klik bovenaan op ‘Aanmelden’. In het aanmeldvenster links klik je op 'Wachtwoord Vergeten’. Vul je e-mailadres in. Je ontvangt daarna een e-mail met een link met je login waarmee je jouw wachtwoord opnieuw instelt. Geen e-mail ontvangen? Kijk voor de zekerheid ook in je folder met ongewenste e-mails.

Kennen we jouw e-mailadres nog niet, registreer je dan eerst als nieuwe klant. 

CRU is een versmarkt. Dat betekent dat ons assortiment elke dag kan wijzigen, afhankelijk van het aanbod. We kiezen er bewust voor om de producten te brengen wanneer ze op hun best zijn, en de seizoenen te volgen. Niet het seizoen op de kalender, maar de natuur bepaalt wanneer we met een product starten of weer stoppen.

In deze webshop vind je een ruime selectie van de producten die we op dit moment normaal gezien in aanbod hebben op onze markt. Dit assortiment wijzigt mee met onze markt, bv. in functie van nieuwe producten of seizoensproducten. Afwijkingen zijn mogelijk, bv. omdat de kwaliteit niet voldoende is, omdat de stocks van een bepaald product op zijn.

Bovendien zijn niet alle producten elke dag aanwezig: het aanbod kan ook variëren in de loop van de week. Bij die producten vermelden we de dag waarop ze normaal gezien aanwezig zijn.

Omdat we bepaalde artikelen slechts een beperkte periode aanbieden, tonen we ze wel, met vermelding van de dagen waarop ze beschikbaar zullen zijn.

Ik vind mijn product niet?

We tonen enkel de producten die we normaal gezien op dit moment op onze markt hebben. Bij CRU volgen we de seizoenen: niet de seizoenen zoals de kalender die voorschrijft, maar de seizoenen van de natuur. Als de kwaliteit van een bepaald product naar onze normen niet voldoende is, bieden we dat ook niet aan. Zo vind je bij CRU geen tomaten in de winter, geen platvissen in het voorjaar, enz.

Waar vind ik info over de producten?

Bij de producten vind je de informatie die onze partners ons doorgegeven hebben. Omdat het kan zijn dat er bepaalde aanpassingen (voedingswaarden / allergenen / het jaartal van wijn) aangepast zijn, is het altijd veilig om de verpakking na te kijken voor de correcte info.

Hoe garandeert CRU de versheid van mijn producten?

Onze medewerkers halen je producten met de grootste zorg dagvers rond bij de metiers en we zetten ze gekoeld klaar voor ophaling door onze koeriers.

Wat als een artikel ontbreekt?

Als een artikel niet voorradig is, nemen we contact met je op.

Wat als er een probleem is met een artikel?

Bel rechtstreeks naar je CRU-markt of stuur een mailtje naar info@cru.be . We contacteren je zo snel mogelijk.

Onder elk product zie je de eenheid waarin je dat product aan je mandje kan toevoegen: per stuk, per persoon, per gewicht, enz.

- Zodra je op '+' klikt op één van de knoppen, wordt de standaardhoeveelheid 1 x toegevoegd in je winkelmandje. In het scherm van je winkelmandje kan je via de '+' en '-'knop de hoeveelheden aanpassen, of zelf een hoeveelheid ingeven. Via het vuilnisbakje kan je een product verwijderen.  

- Je kan ook in het vak gaan staan en zelf een cijfer intikken. 

Sommige producten hebben een prijs/kg, maar kan je toch enkel per stuk reserveren. Zo kunnen we bv. geen kalkoen in stukken verdelen.
Rechtsboven het vak om je hoeveelheid in te geven, zie je het gemiddeld gewicht van 1 stuk. In het winkelmandje krijg je een prijs bij benadering te zien, op basis van dat gemiddeld gewicht. De precieze prijs wordt pas bepaald op de het moment waarop we je reservatie/bestelling klaarmaken.  

 

Je kan op verschillende manieren snel en gemakkelijk producten toevoegen aan je mandje:

  1. Via het overzicht van de metiers

Op je scherm vind je een overzicht van de verschillende metiers, net als in de markt. Door op een metier te klikken, krijg je alle deelassortimenten in beeld. Duid de gewenste hoeveelheid aan door op de + of - te drukken of door een hoeveelheid in te geven. De juiste hoeveelheid van het product wordt dan automatisch toegevoegd aan je mandje.

     2. Via de zoekfunctie

Geef bovenaan in het 'zoek'-vakje een of meerdere trefwoorden in en je krijgt een overzicht van producten. Je kan er ook het artikelnummer van het gewenste product ingeven (dat vind je bv. op een vorig kasticket).

Tip: je kan je mandje op onze website in meerdere keren samenstellen, door elke dag enkele producten toe te voegen. De inhoud van je mandje wordt bewaard tot het moment dat je je reservatie verstuurt. 


Opmerkingen? Speciale wensen?

Bij elk product staat een potloodje. Klik daarop om je speciale wensen of opmerkingen toe te voegen, bv. hoe je het product gesneden wil zien. Bij sommige producten staat vermeld om een bepaalde keuze op die manier door te geven. Zo kies je bv. of je je brood gesneden wil, of je oesters gekraakt mogen zijn, enz.

Op het einde van je reservatie, bij het overzicht van de producten kan je zo ook een algemene opmerking meegeven.

Hoe stuur ik mijn reservatie door?

Wanneer je mandje gevuld is, klik je op 'Je reservatie afronden'. Vul indien nodig je gegevens aan en klik op 'Versturen'. 
Je reservatie wordt meteen doorgestuurd naar onze markt. 
Zodra we je lijstje nagekeken hebben, krijg je een bevestiging van je gereserveerde producten via mail doorgestuurd. 

Tot wanneer kan ik mijn vraag doorsturen?

Reserveren kan tot 12 u ’s middags voor afhaling de volgende dag. Voor levering vragen we om een dag vroeger je bestelling door te geven, tot 12 u ’s middags.

Voor eindejaar stuur je best zo snel mogelijk door: we vragen je reservatie voor kerst ten laatste op 17 december door te geven, voor oudejaar voor 24 december.

Krijg ik een bevestiging?

Zodra we je lijstje nagekeken hebben op onze markt, krijg je een bevestiging via mail.

Waar en wanneer afhalen?

We zetten graag je CRU-producten voor je klaar voor afhaling op onze markt. Als je je reservatie doorstuurt voor 12 u ’s middags, kan je je producten de volgende dag afhalen, ter plaatse afrekenen en snel weer vertrekken. Voor deze service vragen we geen extra kost.

Klik bovenaan op ‘afhaling/levering’ en kies je afhaalpunt.
Als je al ingelogd bent, wordt automatisch eerst jouw markt voorgesteld.

Afhalen in Gent / Groenplaats: 

Je kan kiezen om af te halen op onze markt zelf, of in ons afhaalpunt achteraan. Kies het afhaalpunt van je keuze. Afhankelijk van het moment kunnen we verschillende afhaalmomenten voorzien voor de markt zelf en voor het afhaalpunt. 


Afhaalpunt Gent: Universiteitsstraat 3
Afhaalpunt Groenplaats: Lombardenvest 11

 

Afhalen in Overijse

Je kan je reservatie afhalen in het afhaalpunt. Dit bevindt zich aan de ingang van eethuis Cuit.


Datum en uur selecteren

Je kan je afhaaldag en –tijdstip op elk moment nog wijzigen, zolang je de reservatie niet doorgestuurd hebt.
Pas op het moment dat je je reservatie doorgestuurd hebt, wordt je afhaalmoment voor jou gereserveerd. Op dat moment staat de datum en het tijdstip vast en kan je dit zelf niet meer wijzigen. 

Stel je je boodschappenlijstje in meerdere keren samen, dan kan het zijn dat bij het doorsturen van je reservatie een aantal zaken gewijzigd zijn:
- het kan zijn dat je gekozen afhaalmoment niet meer beschikbaar is 
- producten zijn niet meer beschikbaar/voorradig
- de prijs is aangepast. 

Kan ik mijn reservatie weigeren?
Ja. Je controleert je reservatie in het afhaalpunt en beslist dan of je de reservatie betaalt en meeneemt. Pas wanneer je betaalt aan de kassa van het afhaalpunt heb je je reservatie officieel gekocht.

Op bepaalde momenten zorgen we voor aanhuislevering, in een straal rond onze markt. Via het kaartje bij je markt krijg je een idee van het levergebied. Zeker zijn of je adres in ons levergebied ligt? Geef je postcode in en we kijken na of we bij jou aan huis leveren. 

Klik bovenaan op ‘afhaling/levering’, kies voor aanhuislevering en geef je inloggegevens in.
Op basis van je postcode zie je of we bij jou aan huis leveren. 

Zodra je bevestigt, krijg je een overzicht van de beschikbare momenten. Klik op het kalendertje voor een overzicht van de leverdagen en kies een tijdstip.

Kan ik een ander adres ingeven?

Zeker. Wanneer je inlogt, tonen we de adresgegevens zoals we die in onze klantenlijst hebben genoteerd. Wil je je levering op een ander adres, dan kan je dat makkelijk ingeven. 

In deze regio leveren we nog niet

 

Krijg je de melding “ In deze regio leveren we nog niet .Neem contact op om de mogelijkheden te kennen.” Maar woon je wel binnen de straal rond jouw CRU-markt die wordt aangegeven?
Kijk dan zeker je gegevens na. Het kan zijn dat je gegeven niet of onvolledig zijn ingevuld.
Je kan dit makkelijk zelf aanpassen via “inloggen/aanmelden” à Mijn gegevens.
Pas je gegevens aan en klik  op “Je gegevens bijwerken”
Lukt het nog niet? Neem dan contact op met ons via het formulier “contacteer ons”.
Wij helpen je dan zo snel mogelijk verder.

 

 

Wanneer je de keuze maakt voor aanhuislevering, krijg je een overzicht van de beschikbare levervensters. Kies het levervenster dat jou het beste uitkomt. 
We doen al het mogelijke om jou binnen het voorziene levervenster te leveren. Het precieze tijdstip kan verschillen op basis van aantal bestellingen, drukte in het verkeer, enz. 

Stel je je boodschappenlijstje in meerdere keren samen, dan kan het zijn dat bij het doorsturen van je bestelling een aantal zaken gewijzigd zijn:
- het kan zijn dat je gekozen levervenster niet meer beschikbaar is 
- producten zijn niet meer beschikbaar/voorradig
- de prijs is aangepast. 

Thuislevering regio Overijse - Halle

Op bepaalde momenten zorgen we voor aanhuislevering, in een straal rond onze markt en rond Halle. 
Het kaartje hiernaast geeft je al een idee van het levergebied. Log in om te kijken of we al leveren in jouw postcode. 

 

 

Thuislevering regio Antwerpen

Op bepaalde momenten zorgen we voor aanhuislevering, in een straal rond onze markt. 
Het kaartje hiernaast geeft je al een idee van het levergebied. Log in om te kijken of we al leveren in jouw postcode. 

Thuislevering regio Gent

Op bepaalde momenten zorgen we voor aanhuislevering, in een straal rond onze markt. 
Het kaartje hiernaast geeft je al een idee van het levergebied. Log in om te kijken of we al leveren in jouw postcode. 

Wanneer je voor een bestelling met aanhuislevering kiest, dan kan je de levering niet weigeren. Je kocht al je producten in dat geval op afstand aan. Enkel welbepaalde artikelen kunnen worden herroepen. Zie 'herroepingsrecht' in onze Algemene Voorwaarden voor meer informatie.  

Wil je graag een bestelling of een cadeau laten leveren op een ander adres dan het jouwe? Klik dan op "wijzig je leveradres" en noteer hier het voorlopige leveradres.

 

Wil je langer dan een week op voorhand een bestelling of reservatie doorgeven? Dan kan het zijn dat je in de kalender bij afhaling / levering nog geen mogelijkheid ziet. Omdat we een versmarkt zijn, is ons assortiment continu in beweging. In functie van het seizoen, het weer, enz. zijn producten wel of niet aanwezig. Hoe langer op voorhand je bestelt, hoe minder zeker we je het assortiment kunnen tonen dat op dat moment beschikbaar is. Omdat er wekelijks producten bij komen en andere weer verdwijnen, beperken we het aantal dagen dat je op voorhand automatisch een bestelling of reservatie kan doorgeven. 

Wil je dat toch al doen, bv. omdat je een groot volume van een bepaald product nodig hebt?
Neem dan contact op met onze markt via het contactformulier of via telefoon. We helpen je zo verder. 

 

Afhaling op de markt

Je kan een reservatie voor afhaling plaatsen tot 12 u ’s middags voor afhaling de dag erna.

Aanhuislevering

Een bestelling voor aanhuislevering kan je ingeven tot donderdag 23u59 voor levering op zaterdag.
 

Bij afhaling na reservatie betaal je gewoon aan de kassa van de markt of het afhaalpunt. In het afhaalpunt kan je uitsluitend elektronisch betalen, om veiligheidsredenen. Dat kan met Bancontact, Visa, Mastercard of elektronische maaltijdcheques. 

Bij thuislevering krijg je een betaaluitnodiging via mail die je naar een beveiligde betaalomgeving leidt. Klik op de link en volg de stappen om te betalen met Bancontact. 

 

 

Kan ik een factuur krijgen?

Zeker. Als je ingelogd bent met je CRU-kaart en je btw-nummer is daaraan gekoppeld, krijg je automatisch een factuur.
Is je btw-nummer nog niet gekoppeld, of wil je een aparte kaart voor je btw-gegevens, dan kan je dat altijd vragen op onze markt.

De prijs op mijn kasticket verschilt met die van de bevestigingsmail?

Bij onze producten vermelden we de prijs van de dag op de markt. Onze prijzen kunnen op elk moment wijzigen in functie van het aanbod. Bij afhaling/levering betaal je de prijs van die dag: we verzamelen de producten op het allerlaatste moment op onze markt en maken dan het kasticket. Dat kan dus afwijken van de prijs die je eerder in onze webshop zag. Bovendien kan het zijn dat je gewichtsartikelen aangekocht hebt. Voor dit soort producten werken we in de webshop met een gewicht, en dus prijs, bij benadering.

Gewichtsartikelen

Heel wat producten zijn gewichtsartikelen: producten met een prijs per kg. Omdat de producten pas op het laatste moment worden verzameld bij onze metiers en dan pas gewogen, kunnen we daarvan geen precieze prijs meegeven op het ogenblik van je reservatie/bestelling. Daarom vermelden we een prijs bij benadering, op je kasticket komt het precieze bedrag.

Dagprijs

Bij sommige producten, zoals kreeft en verse vis, staat de expliciete vermelding ‘Dagprijs’: van deze producten kunnen de prijzen sterk van dag tot dag variëren, in functie van de markt. 
Je betaalt de prijs op de dag van afhaling.Wil je de dagprijs graag te weten komen voor de afhaling of levering gebeurt, dan kan je contact opnemen met je CRU-markt. 

Zijn er extra kosten voor afhaling of aanhuislevering?

Als je de producten afhaalt bij CRU, rekenen we daarvoor geen extra kosten aan.
Wil je de producten geleverd krijgen, dan rekenen we €15 servicekost aan, ongeacht de afstand van onze markt en de omvang van je bestelling. 

Bij afhaling betaal je gewoon aan de kassa van de markt of het afhaalpunt. In het afhaalpunt kan je uitsluitend elektronisch betalen.

Bij thuislevering krijg je een betaaluitnodiging via mail die je naar een beveiligde betaalomgeving leidt. Klik op de link en volg de stappen om te betalen met bancontact.

Vraag of probleem niet gevonden?

Vind je niet terug wat je zocht? Stuur een mail met je vraag of probleem: we antwoorden je zo snel mogelijk.

Naar 'Contacteer ons'

Afhalen of aanhuislevering, zo eenvoudig!

Kies tussen afhalen of aanhuislevering
Vul je winkelmandje
Geniet van onze kwaliteitsproducten